familia mihalescu marelvi

Cele trei fete ale lui Dumitru Mihalescul conduc de la Rădăuţi o afacere de 40 de milioane de euro

Viorica Harja, Lăcrămioara Mihalescul şi Daniela Bîzgan sunt cele trei fete ale lui Dumitru Mihalescul, care a clădit afacerea Marelvi, un important jucător de pe piața electronicelor şi electrocasnicelor. În companie sunt implicaţi şi toţi cei trei gineri ai antreprenorului, care coordonează, fiecare, afaceri conexe cu Marelvi: o reţea de magazine, un magazin online şi divizia de service.



Flancat de şase membri ai familiei sale – trei fiice şi soţii lor – Dumitru Mihalescul îşi conduce afacerea de la Rădăuţi, dar vine adeseori în Capitală, unde firma are o reprezentanţă, într-o vilă aflată în apropierea sediului televiziunii naţionale. Vorbeşte rar, laconic, dar răspunde la toate întrebările. N-a mai vorbit cu jurnalişti de-a lungul timpului şi povesteşte că într-o vreme chiar multă lume din Rădăuţi credea că este un simplu angajat al Marelvi.

Cifra de afaceri estimată pentru anul acesta este de 40 de milioane de euro, în creştere faţă de 38 de milioane de euro în 2012. „Rezultatele din primele şase luni ale anului au fost uşor peste cele din aceeaşi perioadă din 2012″, povesteşte Mihalescul, a cărui firmă are în jur de 100 de angajaţi. Compania distribuie 39 de mărci de electronice şi electrocasnice, între care Arctic, Ariston, Bosch, Sony sau Samsung. Patru sunt mărcile pentru care firma bucovinenilor derulează şi activităţile de import: Liebherr, Fagor, DeDietrich şi Serreno (care este marca proprie a Marelvi).

Compania aprovizionează 300 de clienţi, care au în total în jur de 600 de spaţii de vânzare; între clienţi se numără Flanco şi eMAG. Una dintre mărcile din portofoliu, Liebherr, ar urma să-şi dubleze în doi ani cota de piaţă, conform planurilor companiei. Aproximativ 40% din cifra de afaceri a Marelvi este reprezentată de vânzările de aparate frigorifice, iar distribuitorul a adus anul acesta pe piaţa românească, sub umbrela Liebherr, aparatul frigorific cu cel mai înalt grad de eficienţă energetică la nivel mondial, adică A+++. Marca nemţească deţine, conform reprezentanţilor companiei, peste 25% din piaţa electrocasnicelor frigorifice premium din România, grupul Liebherr având o cifră de afaceri de peste 9 miliarde de euro în 2012 şi peste 100 de companii în întreaga lume.

De câţiva ani, evenimentul anului în domeniul electro-IT a devenit Vinerea Neagră, când vânzările dintr-o singură zi echivalează cu rulajele pe câteva săptămâni. La eMAG, de Black Friday, au fost comandate 250.000 de produse în valoare totală de 23 milioane de euro, peste estimările iniţiale, conform informaţiilor transmise de companie. Și cei de la Marelvi au remarcat o creştere a rulajelor, care au fost cu 20% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. „În topul vânzărilor s-au aflat produsele încorporabile, cu o creştere de peste 40%, şi maşinile de spălat, cu un plus de aproximativ 35%„, spune Viorica Harja, director de marketing al Marelvi, una dintre cele trei fiice ale antreprenorului. Ea a adăugat că anul acesta mulţi cumpărători s-au orientat către magazinele offline, „având în vedere că în anii trecuţi stocurile magazinelor online s-au epuizat rapid, lăsând mulţi potenţiali cumpărători cu comenzi neonorate. Idee susţinută şi de rezultatele reţelei Flanco: în week-end-ul de Black Friday, vânzările au fost cu 31% mai mari faţă de anul trecut, ajungând la 72 de milioane de lei; peste 750.000 de vizitatori au intrat în magazinele lanţului.

Preluare: www.businessmagazin.ro