marian_burlan

Directorul Marelvi: România nu încurajează investițiile în producție

Marelvi, compania care importă și distribuie brandul Liebherr în România, a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de circa 38 milioane euro, la același nivel cu anul precendent. Afacerile grupului Liebherr au fost de 9 miliarde de euro anul trecut.  De ce nu ar investi compania germană într-o fabrică în România?

Liebherr este unul dintre cei mai mari producători mondiali de aparatură frigorifică. Afacerea de familie Liebherr a început în 1949 și a devenit până astăzi un grup de peste 100 de companii și aproximativ 30.000 de angajaţi pe toate continentele, inclusiv Asia. Vânzările grupului au crescut cu circa 9,3% în 2012, față de anul precedent.

Una dintre cele trei fabrici de producție de aparatură frigorifică pe care grupul le deține în Europa a fost deschisă în 2000 în Bulgaria. Acolo muncesc azi circa 1.500 de angajați. În momentul în care compania și-a extins producția în țara vecină au existat discuții și cu autoritățiele din România, însă Bulgaria oferea un cadru legislativ mult mai avantajos pentru investitori, explicat Marian Burlan, director executiv Marelvi.

,,Situația a rămas neschimbată până azi. România nu oferă un context legislativ care să încurajeze investitorii”, a mai spus directorul Marelvi, pentru Forbes.ro. El este de părere că până la urmă nici piața nu oferă justificarea necesară pentru a investi în producția de electocasnice mari, în acest moment.

Sectorul de electrocasnice mari a înregistrat o scădere a valorii vânzărilor de 2,1% în primul trimestru al lui 2013 față de T1 2012, ajungând la o valoare totală de 58 milioane de euro. Acest început de an lent a fost cauzat în principal de continuarea trendului din 2012 piețele de aragazuri, frigidere și mașini de spălat rufe au scăzut ușor, potrivit studiului GfK Temax.

Aproximativ 40% din cifra de afaceri a Marelvi este reprezentată de vânzările de aparate frigorifice. Pe acest segment, compania reprezintă din anul 2008 divizia de produse electrocasnice Liebherr pe piaţa locală. În prezent, brandul premium Liebherr deține peste 25% din piața electrocasnicelor frigorifice premium din România și este cel mai important brand din portofoliul companiei.

Compania vizează afaceri de peste 40 de milioane de euro în acest an.

Brandul comercializează în România o gamă de produse specializate în răcire, incluzând frigidere de dimensiuni mici, combine şi frigidere, lăzi frigorifice și vitrine pentru păstrarea și temperarea vinurilor și trabucurilor, cu dispozitiv de control al temperaturii și umidității, precum şi frigidere şi congelatoare pentru uz comercial.

,,Estimăm că lunile iulie şi august vor aduce o creştere de cel puțin 10% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, una dintre motivații fiind faptul că, în general, vârfurile de vânzare apar în perioadele călduroase ale anului. Atunci consumatorii români se lovesc de faptul că anumite frigidere nu mai fac față sau pur și simplu se evidențiază mai mult nevoia sau dorința de a achiziționa un frigider nou. Pe locul doi ca sezonalitate sunt perioadele premergătoare Paștelui și Crăciunului când oamenii obișnuiesc să dăruiască și să își facă diverse cadouri”, a explicat Marian Burlan.

Marelvi a fost fondată în 1995 și este deţinută de familia Mihalescul, prezentă în Topul Forbes 500. Compania deţine în prezent patru depozite regionale în Rădăuţi, Bucureşti, Deva, Cluj, are peste 100 de angajaţi, organizaţi pe departamente specifice. Marelvi administrează 4 branduri proprii – Liebherr, DeDietrich, Fagor, Serreno, în cadrul unui portofoliu de 40 de branduri în gama comercializată. Începând din aprilie 2008, Marelvi a devenit compania care importă şi distribuie produsele frigorifice Liebherr pe piaţa românească.

Preluare: www.forbes.ro

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *